Τις προτεραιότητες του υπ. Παιδείας έθεσε ο Γ. Μπαμπινιώτης

 

Οι πανελλαδικές, το θέμα των βιβλίων, τα πανεπιστήμια και τα προγράμματα σπουδών στις άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου Παιδείας, τόνισε ο νέος υπουργός.

Την ανάγκη να συνεχιστεί η συναίνεση, την οποία επιδίωξε στα δυόμισι χρόνια που έμεινε στο υπουργείο Παιδείας, τόνισε η απερχόμενη υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου κατά την παράδοση-παραλαβή στον νέο υπουργό Παιδείας, Γιώργο Μπαμπινιώτη.

Παραδίδοντας στον κ. Μπαμπινιώτη δέκα φακέλους, προχώρησε σε απολογισμό των όσων έγιναν κατά τη διάρκεια της θητείας της στο υπουργείο, χαρακτηρίζοντας τη διαδρομή της, σημαντική, δύσκολη και συγκρουσιακή. «Όταν ανέλαβα» είπε «είχα το δίλημμα, όπως μου είχε πει ένας πολιτικός, «ή να κάνεις πράγματα, αλλά να πονέσεις ή να μη κάνεις τίποτα και να περάσεις καλά»». Πρόσθεσε ότι επέλεξε το πρώτο, το οποίο φυσικά δεν ήταν εύκολο και τώρα αφήνει πίσω της ένα δημιουργικό ισοδύναμο.

Αναφέρθηκε και στα άλλα διλήμματα που αντιμετώπισε στο υπουργείο Παιδείας, ιδιαίτερα σ’ αυτή την περίοδο της οικονομικής κρίσης και τόνισε ότι έθεσε ως προτεραιότητα, μεταξύ άλλων, τις μεταρρυθμίσεις, τη διαχείριση και τον εξορθολογισμό.

Μίλησε λεπτομερώς για τις νομοθετικές παρεμβάσεις, τις αλλαγές, τα νέα προγράμματα, το νέο λύκειο, τη μεταρρύθμιση στα Πανεπιστήμια, υπογραμμίζοντας ότι αφήνει ένα πολιτικό και κοινωνικό κεκτημένο, με την πρωτοφανή πλειοψηφία που ψηφίστηκε στη Βουλή ο νόμος για τα Πανεπιστήμια, δεδομένου ότι το 80% του ελληνικού λαού ήθελε αλλαγές.

Επισήμανε, όμως, ότι όπως και σε όλες τις μεγάλες μεταρρυθμίσεις, θα χρειαστούν και εδώ αλλαγές και βελτιώσεις. Διευκρίνισε ότι ο νόμος εφαρμόζεται στο σύνολό του, εκτός από τα σημεία που αναφέρονται στη διοίκηση των ιδρυμάτων και τόνισε ότι η μεταρρύθμιση θέλει τον χρόνο της, αλλά και υπομονή για την εφαρμογή της. Μάλιστα, απευθυνόμενη στον κ. Μπαμπινιώτη, είπε ότι είναι ο κατάλληλος άνθρωπος να εξασφαλίσει τον αναγκαίο σεβασμό, αλλά και τη συνεργασία για την πλήρη εφαρμογή του στα Πανεπιστήμια.

Η επόμενη περίοδος θα είναι, κατά τα φαινόμενα, σύντομη, αλλά οι εξελίξεις είναι πολύ πυκνές, όπως και τα γεγονότα, εκτίμησε η Άννα Διαμαντοπούλου. Με διάθεση αυτοκριτικής, είπε ότι κλείνει ένα κεφάλαιο με πολλά λάθη, τονίζοντας, όμως ότι όποιος δεν δουλεύει είναι αυτός που δεν κάνει λάθη. Παραδέχθηκε, ωστόσο, ότι υπήρξαν και καθυστερήσεις και αδικίες.

Το υπουργείο Ανάπτυξης, το οποίο αναλαμβάνει η Άννα Διαμαντοπούλου, μπορεί να είναι στην καρδιά των εξελίξεων, αλλά το υπουργείο Παιδείας είναι ό,τι πιο σημαντικό μπορεί να ζήσει ένας πολιτικός στην πορεία του, είπε η απερχόμενη υπουργός.

Παίρνοντας το λόγο, ο Γιώργος Μπαμπινιώτης προχώρησε σε ένα μάθημα γλωσσολογίας, αφού εξήγησε τι σημαίνει η λέξη «υπουργός», δηλαδή, με την αρχαία έννοια, «υπηρέτης του λαού». Είπε ότι τον ξενίζει η προσφώνηση «υπουργέ» και τόνισε ότι δεν έχει πολιτικές βλέψεις. Ο πρωθυπουργός τον κάλεσε να αναλάβει αυτή την ώρα και να υπηρετήσει ένα βραχύ διάστημα ως τις εκλογές και ο ίδιος θεώρησε καθήκον του να ανταποκριθεί στο κάλεσμα αυτό, εξήγησε ο κ. Μπαμπινιώτης.

Αφού υπογράμμισε ότι ασχολείται επί δεκαετίες με την Παιδεία, υπενθύμισε ότι έχει περάσει από διοικητικές θέσεις και κυρίως το «μεγάλο σχολειό», όπως χαρακτήρισε τον εθνικό διάλογο για την Παιδεία που ξεκίνησε, με επικεφαλής τον ίδιο, επί των ημερών του Άρη Σπηλιωτόπουλου στο υπουργείο.

Τόνισε ότι στις άμεσες προτεραιότητες του είναι οι πανελλαδικές εξετάσεις, το θέμα των βιβλίων και τα Πανεπιστήμια, αλλά και τα προγράμματα σπουδών, που είναι από τα πλέον σημαντικά ζητήματα στην παιδεία.

Αναφερόμενος στην Αν. Διαμαντοπούλου, της οποίας έπλεξε το εγκώμιο, τόνισε ότι ήταν μία υπουργός που δούλεψε, αλλά συγχρόνως τόλμησε, πράγμα σημαντικό. Είπε ότι η απερχόμενη υπουργός μετέτρεψε σε πράξη τη συναίνεση και κατέληξε, λέγοντας ότι αυτά είναι πράγματα που τα πιστώνεται η Αν. Διαμαντοπούλου.

Σχετικά με το νόμο για τα Πανεπιστήμια, τόνισε ότι θα τον στηρίξει, υπογραμμίζοντας ότι όπου υπάρχουν λάθη, θα υπάρξουν βελτιώσεις. «Θα στηρίξουμε και θα αξιοποιήσουμε και όπου υπάρχουν λάθη, θα βελτιώσουμε», ήταν η φράση που χρησιμοποίησε. Συνεχάρη την Αν. Διαμαντοπούλου για τις αλλαγές στα λύκεια και συγκεκριμένα για την ερευνητική εργασία και τόνισε πως είναι θετικό ότι στο υπουργείο Παιδείας υπάρχουν υπάλληλοι, που δεν είναι απλά διοικητικοί αλλά είναι και εκπαιδευτικοί. Εξέφρασε, παράλληλα, τη βεβαιότητά του ότι η Αν. Διαμαντοπούλου θα προσφέρει και στο υπουργείο Ανάπτυξης, έναν χώρο που, όπως είπε, η ίδια γνωρίζει πολύ καλά.

Έκλεισε, τέλος, την ομιλία του με τα λόγια του Αδαμάντιου Κοραή, του μεγάλου Έλληνα διαφωτιστή, ο οποίος έλεγε ότι για τη μεταβολή της Ελλάδας, δεν σκέπτεται ούτε σκεπτόταν ποτέ, άλλον τρόπο πλην της Παιδείας.

Πηγή: www.kathimerini.gr

Advertisements
Αναρτήθηκε στις Εκπαίδευση. Leave a Comment »

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: